уторак, 19. мај 2015.

PORODIČNI MIR



Stajali smo postrojeni u hodniku, poređani po visini dok je moja bolja polovina držala smotru.
- Ja sada idem sa drugaricama na kafu. Ostavljam vas žive i zdrave, kuću u sređenom stanju. Očekujem da sve zateknem u takvom stanju i kad se vratim. Razumete? Ima li pitanja?
- Imam ja, ako smem …
- Ništa te nisam pitala. Kao jedini sa ličnom kartom, odgovaraš mi za red i disciplinu. Jasno?
- Jasno.
- I ne zivkajte na telefon. Jasno?
- Jasno! - složno dreknusmo mi postrojeni.
Vrata se zatvoriše za mojom dragom i mi ostasmo još par sekundi u stavu mirno. Kad začusmo auto kako se udaljava, pogledasmo se još jednom:
- Imamo par sati slobodnog vremena, ne želim da vas vidim, jasno? Zabranjeno je rukovanje otvorenim plamenom i namerno uništavanje imovine. Sve ostalo je dozvoljeno. Jasno? Na svoje neradne zadatke, napred marš!
- Reći ću te mami - reče Maša.
- I ja ću joj reći da ti Nena radi zadatke iz matematike.
- Nemoj, nisi fer.
- Nisam, ovo je slobodno vreme, iskoristimo ga.
Taman sam se spremio za divljanje i nemoral uzimajući knjigu koju sam planirao da pročitam i ležući na krevet kad se pojavi Mašina glava.
- A kad se mama vraća?
- Kad se vrati. Izlazi.
Ne prođe ni pun minut, a Maša se ponovo pojavi.
- A hoće li doći pre crtaća?
- Izađi, neće.
Tišina preplavi prvo sobu, zatim ostale prostorije i najzad zapljusnu i mene. Predao sam se čitanju i zasluženom miru. Kad ...
- Tata?
- Molim, Nensi?
- Mama mi nije ostavila novac za grad.
- Ništa novo. Dodaj mi novčanik.
- I Maša te pita kad se mama vraća.
- Kaži joj, sledeće godine.
- Dobro, zdravo.
- Zdravo.
Sačekah nekoliko narednih trenutaka u napetom iščekivanju, ali se ništa ne desi. Znači, biće sve u redu, niko više neće tražiti ...
- Zvrrrr, zvrrrrr, zvrrrrr! - oglasi se i mobilni.
- Halo!
- Halo, komšija, da li ti je Jasna kod kuće?
- Nije, izašla je u grad na kafu.
- Šteta, mislila sam da svratim - oglasi se komšinica.
- Šteta, navrati kad bude tu.
- Mogu ja i sad kad ona nije tu ...
- Nije baš preporučljivo, imamo vaške. "Neki ljudi ne poštuju tuđe slobodno vreme" - sa uzdahom pomislih.
- Tati?
- Mama se nije vratila, Mašo.
- Neko je traži telefonom.
- Oh, Bože, daj! Halo!
- Halo, dobar dan, ovde Milovan Arsić ...
- Ne kupujemo, ne prodajemo, ne trebaju nam jastuci ni šerpe. Treba nam mir.
- Ne, ja zovem sa posla.
- Danas je subota, odmaramo. Do viđenja.
Videh da u kući nema mira te sa onom knjigom pod miškom, krenuh da se izvučem u kotlarnicu gde niko ne zalazi. Ali, ne lezi vraže, baka iskoči iz zasede fotelje.
- A gde ode Jasna?
- Da nađe momka, bako!!!
- Ne čuje baka, sine!
- Da se preuda, baba!!! - dreknuh ja da dam i komšiluku temu za ovomesečno ogovaranje.
- Nije ona te sreće, sinko!
- Šta reče, baba?
- Ništa, ništa, slabo te čujem.
A, evo i Maše, odavno je nije bilo.
- Tati, je l' prošlo malo kasnije? Kad se mama vraća?
- Halo, tata, potrošila sam sve pare, može li mama da me vrati kući? – javi se i Nevena, čisto da održi napetost.
U to stiže i SMS:
- Sine, kaži snajki da mi uzme lekove.
- Sinko, a gde je otišla Jasna - zaboravila baka.
Uzeh mobilni, duboko uhvatih vazduh i okrenut dobro poznati broj.
- Halo, šta ste polomili? – strogo se javi moja žena.
- Ništa, samo da ti kažem - Sa tobom je teško, bez tebe neizdrživo.
- Ah, voliš me.

- Da, dolazi kući, hoću mir.

Нема коментара:

Постави коментар