понедељак, 20. јануар 2014.

U BANCI



Gospodin Petrović stupio je u banku kao što se stupa u crkvu: izbrijan ispod kože, u najmanje ofucanom sakou, sa glavom blago povijenom ka podu kao da se kaje i da traži oprosta. Pošto ga je dežurni čuvar propisno protresao i ispipao, gospodin Petrović pristupio je šalteru sa čije druge strane ga je posmatrala ikona šalterske službenice.
- Dobro je, ovoj još uvek nisu nikli brkovi, pomisli gospodin Petrović i blago se nasmeja svojoj šali.
- Izvolite sedite, gospodine ... Petroviću, sva u osmehu obrati mu se devojka. - Kako možemo da vam pomognemo?
- Nikako, hvala na pitanju, ali svratio sam da malo porazgovaram sa vama i da mi pružite utehu.
- Oprostite, kako to mislite? Ovo je banka, crkva je sa druge strane trga.
- Ma, naravno, znam ja to, nego ja sam u crkvi poslednji put bio pre deset godina, a kod vas redovno svraćam bar jednom mesečno. Pa, rekoh, red je da vam se požalim.
- Ja, ovaj, ne znam, u protokolu ne piše ... No, hajde, da vas čujem, i dalje ne skidajući osmeh sa lica reče devojka.
- Meni bi, gospođice, trebao jedan kredit za život.
- A-ha, vama treba keš- kredit! Imamo mi više različitih ponuda, nekih i sa grejs -periodom...
- Ne, nismo se razumeli, meni treba za život, za tuđi život...
- Hoćete kredit za stan? Ili, znam - za letovanje!!! To je sada vrlo popularno. Letujete deset dana, plaćate deset meseci!
- Uh, mi se stvarno ne razumemo...
- Stvarno vas ne razumem, objasnite mi, reče umornim glasom, ali i dalje sa osmehom na licu menadžerka na kreditnom odeljenju.
- Vidite, pre nekoliko godina moja kćer je propala u poslu kojim se bavila. Došla je kod mene optužujući me da sam joj upropastio život jer sam joj govorio da ne studira marketing već prava.
- Znači, propala je kao advokat?
- Ne, propala je kao ovi PR menadžeri. Nije htela da me sluša, terala je po svome.
- Pa šta ste tu vi krivi?
- Eto, nisam insistirao na tome da ne studira marketing. Moja greška, priznajem. I šta ću, izdvojim ušteđevinu i platim kćeri duševni bol i kartu u jednom pravcu za Ameriku.
- Shvatam.
- Blago vama, ja ni dan- danas ne mogu. A, evo, recimo sin jedinac, kaže proletos, uništio sam mu život i to treba da platim.
- I on je studirao pogrešan fakultet.
- Ne, on je oženio pogrešnu ženu.
- Eh, sad ...
- Jeste, jeste, na čelu joj se videlo da je pogrešna. Da ne pričam da je sa njene strane na svadbi bilo bar 50 " drugova" i " kolega". I ja sam mu govorio da ne žuri, da ne srlja, ali osladilo mu se... I sad, eto, mene krivi za svoju grešku i traži da plaćam njegovu alimentaciju.
- Jer niste dovoljno insistirali na raskidu?
- Tako je, sad ste shvatili.
- I koliko vam treba novca?
- E, to ne znam. Moja žena je počela pre neki dan da se žali kako sam joj uništio život i kako je trebalo da se uda za onog Stojana keramičara i da sad živi u Nemačkoj među lavovima i patuljcima ...
- A ne sa vama?
- A ne sa mnom ... Da. Tu sam isuviše insistirao. Životna greška.
- Dragi gospodine, vi ste već kreditno isuviše opterećeni tom alimentacijom da biste dobili još jedan kredit za život. Ali, i tu se devojka naže bliže, poznajem jednog čoveka, možete od njega kupiti povoljno pištolj. I metke. I insistiram, ciljajte sebi u glavu.


Нема коментара:

Постави коментар