субота, 6. јун 2015.

BITKA KOD DESTINIKE



Ništa nije slutilo da će se danas, na ovim prostorima, odigrati još jedna epopeja, ravna onoj kada su se sudarili Ahajci i Trojanci ili, nešto kasnije Spartanci i Persijanci. Dan je počeo idilično, a budući da smo ranoranioci, među prvima poboli svoj suncobran na jednom od najlepših delova plaže. Deca su se rastrčala po plaži, mi stariji raširili prema dimenzijama peškira. No, ne može čaša meda da se popije dok se čašom žuči ne zagrči. Posle nekog vremena, tik uz nas, mada su imali još deset hektara plaže, smestila se kaznena ekspedicija u vidu jedne nemačke porodice. Po čemu sa znao da su Nemci? Naviklo to da napreduje preko peščanih dina ko Romelovi jurišnici, a sve klikću u onim elf dresovima. Kao što priliči pancer diviziji, i oni su se do plaže dovezli u pasatu, model, nov.
Čim su razapeli svoje šatore, stolice, stolove, servise za šest osoba, portabl internet i radio ruter, čim su izbacili na pesak kera, mačku, dva papagaja, nešto što je ličilo na iguanu i poboli zastavu, odmah su počeli grabljivo da gledaju na naše parče plaže. Verovatno im je zafalilo mesta za onaj fensi desantni čamac za šest osoba koji se baškario na krovu pasata. Predosećajući u kom pravcu duva vetar, okupio sam svoju porodicu na jedno kraće savetovanje. Znajući kakvu hegemonističku politiku vode pripadnici tog naroda, strogo sam zabranio bilo kakvo izazivanje sukoba jer sam znao da posle toga slede nepravedne optužbe da smo mi prvi nabacali pesak na hladnjak sa limenkama piva i da će nas, uz pomoć dominantne tehnike, istisnuti sa kote koju smo obeležili svojim peškirima koji su, mada 100% pamučni i gustog tkanja, izgledali slabašno protiv njihovih aluminijumskih ležaljki sa motivima iz Sage o Nibelunzima. Na predlog svoje supruge, koja je izvanredni strateg, odredili smo da jedan izviđač večito motri na njihove položaje kako bi se predupredio blickrig jer smo bili brojčano slabiji, budući da je njih bilo između deset i sto šezdeset.
Tako je neko vreme vladala pat pozicija na plaži Destinika o kojoj će guslari još dugo pevati. A onda, morali su da izazovu. Te bele landras svinje su svojim njuškama verovatno o nama govorili kao o potomcima moravki i mangulica jer sam čuo kako sa nipodaštavanjem izgovaraju - Serbe!
Zaigra u nama srce junačko i rešismo da pokažemo tim žderačima kobasica od koje drvo se pravi ložica.
Nensi i ja smo otplivali do nekih stena kako bismo ronili. Posle nekog trenutka pojavi se i Hans sa svojim potomcima, opremljen bolje nego mornaričke foke. To maske sa 3d naočarima, to peraja sa elektromotorima, to radari, to skeneri, to štampači, trista čuda. A sa druge strane, nas dvoje - jedna maska! No, nismo odustajali. Ronili smo na dubinu od pet metara i izvlačili školjke, krabe, ježeve, čak i jednu antičku kutijicu za nakit, sa motivima Olimpijade 2004. A oni, ništa! Šipak! Mućak! Ni kamen nisu izvadili! Ono, jeste, sad moram ženi da vratim 12 evra što je potrošila u prodavnici na lakirane školjke, onu kutiju za gumice i druge džidža - bidže koje je neopaženo pobacala u more kako bismo mi izvukli. Posle toga, iscrpljeni, povukli smo se na svoje položaje. Ispod oka gledali smo jedni druge. Oni su pili pivo, a mi jeli breskve. A onda su opet morali da izazovu. Nisu mogli da sede sa mirom.
Njihov najmlađi se izazivački približio našem utvrđenju i počeo da žonglira lopticu reketom za tenis na plaži. Pa, gde ćeš u riljano, dečko! Zar ti ne znaš da smo mi slavni potomci Slobodana Bobe Živojinovića, koji je jeo onaj bajati sendvič na Australian openu, a da ne pričam o Noletu, čiju je svadbu pratilo više ljudi nego prenos Bitlsa preko satelita? I tako, žonglira onaj mali, a oni njegovi sve rokću od zadovoljstva. Tad ustade moje najmlađe čedo i priđe mi s rečima:
- Jel slobodno, care gospodine, da ja idem na megdan Švapčetu?
- Jest slobodno, moje milo dete!
Trže Maša reket iz peska i ode malom na biljegu. Al' da vidiš čuda golemoga! Šetala ga Maša malo vamos, malo tamos, a kad joj se bilo dosadilo, ona pogleda u mene, a ja joj rekoh:
- U meso udri, ćero! - te ga ona onom lopticom tvrdom dva - tri puta u telo, a bogami jednom i u glavu, pa se mali vrati plačući kući.
I tako, pobediše Srbi kao i uvek. To vam je bilo i za Prvu, Drugu i svih sedam ofanziva, bilo vam je to i za Titovog Reksa što poginu braneći Maršala, i za Prleta i Tihog, i za Krigera, i za Dalibora avijatičara, koji da ne poginu, nikad ne bi Radoš snimio Sekulu i Selo gori, to vam je i za 22. decembar jer smo se večito smrzavali proslavljajući ga, to vam je za sveeeee! AAAAAA!
Na kraju, poneli smo se viteški. Pokupili smo naše stvari i velikodušno ponudili Nemcima naše mesto na plaži. Ali, imali su oni većih briga. Na pasatu ispustila guma, a dizalice nema jer pasat nije predviđen da se kvari. Onda ja izvadim dizalicu i ponudim Hansu pomoć. A on, stisne mi ruku i, kroz suze mi reče:
- Danke!
A ja držeći mu onu ruku u desnici, pokazah levom ka grčkom selu i rekoh mu:
- Seizen sie gestadt? Das ist Walter!
Jer to je sve što umem reći na nemačkom.



Нема коментара:

Постави коментар